Vanliga frågor

BETALNINGAR

Vad ska jag skriva nära jag betalar min faktura?
Svar: Du måste skriva det OCR nummer som anges på din faktura. 

Jag har betalat in pengarna för min faktura men varför står den ändå som obetald?
Svar: Det kan ta en till två bankdagar innan betalningen blir inregistrerad av vårat system. Känner du att det har det gått längre än en vecka eller har du fått påminnelse av oss trots att du betalat så var vänlig att mejla in summa och datum som du betalat in så kan vi se om det blivit något fel.

Jag eller mitt barn har ändrat mig och vill inte gå kursen som vi bokat, räcker det med att inte betala fakturan för att avboka kursen?
Svar: Nej, för att avboka kursen så behöver du kontakta kansliet via kansli@kalmarsim.se

Avbokningsvillkor

Medlemsavgiften återbetalas aldrig

150 kr i administrationskostnad fram till 7 dagar före kursstart. 

  • Fram till 30 dagar före kursstart: 100% av kursavgiften, förutom medlemsavgiften återbetalas.
  • Fram till och med andra lektionstillfället: 50% av kursavgiften, förutom medlemsavgiften återbetalas. 
  • Efter andra lektionstillfället: Hela kursavgiften debiteras, ingen återbetalning sker.

Jag har glömt att betala fakturan, har vi förlorat platsen?
Svar: Vi skickar alltid ut en påminnelse, har du missat även den finns risken att platsen gått till någon annan. Du kan se om du har din plats kvar om du loggar in på kontot, tänk då på att kontakta kansliet och betala in avgiften så fort som möjligt.

SIM- & TEKNIKSKOLAN

Mitt barn är sjukt, behöver jag kontakta er?
Svar: Nej om ert barn är borta någon enstaka gång behöver ni inte kontakta oss, vid längre uppehåll behöver vi veta det så att vi inte tror att platsen är ledig till någon annan.

Vi har missat flera kurstillfällen, finns det möjlighet att ta igen dessa?
Svar: Nej, tyvärr kan vi inte erbjuda extratillfällen ifall ni varit borta.